7TP - wady, zalety, możliwości rozwojowe

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.
ODPOWIEDZ
Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » wt maja 15, 2007 5:41 pm

Niby tak, ale ten argument możemy potraktować "futurystycznie". Silniki (benzynowe i diesle), które rozważano jako jednostkę dla modyfikowanego 7TP miały zblizoną moc - nawet diesel był silniejszy. O ile wiem do września nie produkowano w kraju silników o większej mocy - American Le France czy Maybach - rozważane dla 10TP nie były dostępne, przy czym ten pierwszy był zawodny i niezbyt udany. Nie wiem też jak przedstawiały się gabarytowo. ale 7TP mógł być dla nich za mały.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » śr maja 16, 2007 10:07 pm

Diesel mam z zasady większy moment obrotowy oraz pojemność skokowa i bardziej nadaje się do konstrukcji ciężkich w końcu czołgi to nie samochody osobowe, i co za tym idzie lepiej radzi sobie niż analogiczny silnik benzynowy, co za tym idzie taki czołg był szybszy :lol: oczywiście chodzi o przyśpieszenia. Jak dla mnie to diesel jest bardzie przyszłościowy.

Kozioł

Post autor: Kozioł » śr maja 16, 2007 10:19 pm

Może i były one przyszłościowe(7-TP był chyba pierwszym produkowanym seryjnie czołgiem z Dieslem), ale nie w czołgach lekkich, głównym atutem lekkich czołgów winny być: niska sylwetka, duża szybkość poruszania się(najlepiej w każdym terenie), oraz jak najsilniejsze uzbrojenie główne zdolne niszczyć cięższe pojazdy wroga bez potrzeby wdawania się w pojedynek artyleryjski. Warunek uzbrojenia oraz szybkości zostały spełnione, jednak silnik Diesla powodował podwyższenie sylwetki 7-TP, dla porównania pragnę zauważyć że podobną wysokość miał T-34.

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » czw maja 17, 2007 7:42 am

Cechy, o których piszesz powinny być właściwie przymiotami każdego czołgu - może poza cieżkim tankiem "przełamania". Z tą wysoka sylwetką też nie przesadzajmy, w 7TP urósł tylko tyłek, praszczur vickers czy kuzyn T-26 były podobnego wzrostu, jedynie z tyłu posiadały niższą sylwetkę.
Wg mnie powinna decydować moc możliwego do zamontowania silnika i ewentualność przeniesienia zbiorników paliwa. Przy podobnych parametrach wolałbym diesla.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » czw maja 17, 2007 4:39 pm

7-TP był chyba pierwszym produkowanym seryjnie czołgiem z Dieslem
Pierwszym był Panzer I
Może i były one przyszłościowe(7-TP był chyba pierwszym produkowanym seryjnie czołgiem z Dieslem), ale nie w czołgach lekkich
A niby dlaczego ? 7TP mimo wszystko swoje ważył w końcu 10 ton jest chyba wagą godną zauważenia :wink:
jednak silnik Diesla powodował podwyższenie sylwetki 7-TP
Jak napisał Jagmin tylko tyłek urósł nic po za tym
duża szybkość poruszania się(najlepiej w każdym terenie)
I to jest najważniejsza cecha diesla a prościej mówiąc nie wymaga on takiego machania biegami jak w silniku benzynowym i to co napisałem wyżej.

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » czw maja 17, 2007 7:21 pm


Cytat:
7-TP był chyba pierwszym produkowanym seryjnie czołgiem z Dieslem


Pierwszym był Panzer I
Kolega Kozioł chyba ma rację. O ile pamiętam, a trochę nie chce mi się szukać PzI był dieslem tylko w wersji A czy D, która doczekała się jedynie pojedynczych egzemplarzy.
Poza tym jak najbardziej wierzę w rozwojowośc polskiej konstrukcji. Co do "machania biegami" nie mam zdania.

Blazej ps. Stal

7TP - wady , zalety, mozliwosci rozwojowe

Post autor: Blazej ps. Stal » pt maja 18, 2007 2:50 am

Moim zdaniem to 7tp byl dobrym czolgiem i wina byla po stronie kraju ze troche krucho bylo z paliwem do diesla a w szczegulnosci we wrzesniu.
Ja uwarzam ze gdybysmi mieli tak z 5 brygad pancenych uzbrojonych w same tylko 7tp i w Polsce lepiej by bylo z paliwem diesla to moglibysmy troche lepiej stawic czolo niemieckim zagonom pancernym. A poza tym to 7tp nie byly przestarzale w stosunku do niemieckiego sprzetu a wrecz przeciwnie , byly dosc nowoczesne. Ja kiedys czytalem ksiazke (nie moge przypomniec sobie tytulu)w ktorej troche wspomniano o 7tp i o opiniach niemcow o ich zdobycznych 7tp. Otoz niemieccy czolgisci mowili ze te polskie czolgi sa bardzo dobre i w wielu atutach lepsze od niemieckich. Wiec jednym slowem mowiac to nawet nasz wrog je chwalil poniewarz byly naprawde dobre, no moze po zatym ze ja proponowalbym troche mniejsze spalanie paliwa jesli byloby to mozliwe.

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » pt maja 18, 2007 8:22 am

Wybacz Błażeju, ale sadzisz frazesy, które nie posuwają dyskusji w żadnym kierunku.
Ja uwarzam ze gdybysmi mieli tak z 5 brygad pancenych uzbrojonych w same tylko 7tp i w Polsce lepiej by bylo z paliwem diesla to moglibysmy troche lepiej stawic czolo niemieckim zagonom pancernym
A gdybyśmy mieli 10 dywizji pancernych i 5000 nowoczesnych samolotów to wrzesień byłby nasz.
Moim zdaniem to 7tp byl dobrym czolgiem
A poza tym to 7tp nie byly przestarzale w stosunku do niemieckiego sprzetu a wrecz przeciwnie , byly dosc nowoczesne.
No zgoda, ale to już wszyscy wiedzą...
Ja kiedys czytalem ksiazke (nie moge przypomniec sobie tytulu)
To już kabaret.
Jestem zwolennikiem zabierania głosu w dyskuzji, jeżeli mamy coś do powiedzenia lub chcemy o coś zapytać, natomiast powielanie tekstów w guście "7TP był dobrym czołgiem" niewiele wnosi. Mamy już ponad 100 postów w tym temacie, a Ty wygłaszasz nagle sentencję "Moim zdaniem to 7tp byl dobrym czolgiem ". To już było, jeżeli masz coś co się dotąd nie pojawiło to napisz, jeżeli nie to nie.
Bez urazy, cenię Twój głos i zainteresowanie tematem, w zasadzie trudno się z Tobą nie zgodzić, ale głoszenie prawd oczywistych nie wzbogaca dyskusji.

Blazej ps. Stal

7TP - wady , zalety, mozliwosci rozwojowe

Post autor: Blazej ps. Stal » sob maja 19, 2007 2:19 am

Jagmin , masz racje . Ja to poprostu tak "wyogulnilem" i zgadze sie z kolega iz kazdy to wie . Ale tak jak wczesniej to powiedzialem to ja to poprostu zogulnikowalem .
Apropo to ciekawe czy do 7tp mozna byloby zastosowac rkm wz.28 zamiast ckm-u wz.30 ????

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » sob maja 19, 2007 9:38 am

Rkm może byłby zasadny jako broń p-lot na wieży (dodatkowa), natomiast ckm dawał większą siłę ognia - wg mnie nie warto było robić zamiany.

ODPOWIEDZ