Prototypy polskich myśliwców
Czolem. Jestem tu pierwszy raz. Co do predkosci "Jastrzebia", to czytalem, kiedys(dawno- bardzo dawno) ze 500km/h osiagnol, lecz w locie nurkowym. Bylo kiedys przyjete, ze w celach reklamowych podawano kazda maksymalna predkosc,bez podawania jak zostala osiagnieta.A czy moglby byc "Jastrzab"samolotem do konca wojny? Brytyjczycy opracowali podobny samolot w zakladach Glostera. Bardzo podobna sylwetka,zblizone masy i wymiary.I co? pomimo coraz mpcniejszych silnikow maksymalna predkosc 505km/h. Co do PZL-62, to mam pewne watpliwosci czy spelnilby pokladane wnim nadzieje. Po pierwsze- bylo to rozwiniecie samolotu sportowego PZL-26, podobnie jak "Cyclone".Wiem, ktos powie ze Bf-109 tez byl rozwinieciem samolotu sportowego. Jednak w Bf-109 wygladalo to troche inaczej niz tylko (prawie) na dodaniu silnika wiekszej mocy.A do tego wysuwana chlodnica jak w MS-406. Znacie opinie o "Cyclonie" i MS-406. To narazie tyle, czekam na zmieszanie z blotem mnie i moich opini.
- Von Slavek
- Porucznik
- Posty: 485
- Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm
ciekawy artykuł odnośnie pzl 50:
http://www.iirp.prv.pl/lotnictwo/mysliw ... trzab.html
Kilka pytań:
1)Czy pzl 53 miał wyglądać jak na załączonym schemacie?
2)Czy pzl 50 rzeczywiście osiągną 500km/h?
3)Który samolot zamierzano produkować seryjnie, pzl 50B czy pzl 53?
http://www.iirp.prv.pl/lotnictwo/mysliw ... trzab.html
Kilka pytań:
1)Czy pzl 53 miał wyglądać jak na załączonym schemacie?
2)Czy pzl 50 rzeczywiście osiągną 500km/h?
3)Który samolot zamierzano produkować seryjnie, pzl 50B czy pzl 53?
500 km/h było chyba założeniem, które należało dopiero "osiaągnąć". Trudno powiedzieć, czy Jastrząb miał być tylko i wyłącznie maszyną szkolną do nauki obsługi klap i chowania podwozia, jeśli kolejne myśliwce jak np. planowany RWD-25 miał mieć stałe podwozie. Z kolei PZL 24 był raczej produkowany na eksport.
PZL.53 Jastrząb II to ewolucyjne rozwinięcie myśliwca PZL.50 Jastrząb.
Dokonane zmiany miały usunąć usterki i wady projektu PZL.50. Nowy przewidywał, że prędkość maksymalna przekroczy 500 km/godz, dodatkowe uzbrojenie: 2 działka i o 200 kg większy udźwig bomb.
Czy wersja rozwojowa mogła być bardziej udana i czy zwiększone uzbrojenie nie było w tym przeszkodą
Dokonane zmiany miały usunąć usterki i wady projektu PZL.50. Nowy przewidywał, że prędkość maksymalna przekroczy 500 km/godz, dodatkowe uzbrojenie: 2 działka i o 200 kg większy udźwig bomb.
Czy wersja rozwojowa mogła być bardziej udana i czy zwiększone uzbrojenie nie było w tym przeszkodą
Z tym zakladanym, przyszlym uzbrojeniem to mogla byc lekka przesada. Mozliwe ze to tylko pobozne zyczenia. Tak bylo u nas zawsze. Wezmy P-11c z 4 km. Wlasnosci lotne zblizyly go do P-7a. Albo obecnie, Irydy nie chcieli jako samolotu szkolnego bo F-16 zabiera wiecej uzbrojenia. Tez porownanie, samolot szkolny z bojowym.