Obce myśliwce dla polskiego lotnictwa

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.
ODPOWIEDZ

Wybór importowanego myśliwca

MS 406
1
3%
D520
3
9%
Hawker Hurricane
18
51%
Seversky EP-1
0
Brak głosów
Curtiss Hawk 75A
4
11%
Fokker D-XXI
8
23%
inny
1
3%
 
Liczba głosów: 35

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Obce myśliwce dla polskiego lotnictwa

Post autor: Jagmin » sob sty 26, 2008 10:41 am

W innym temacie zaczynamy odchodzić od sedna sprawy, trochę za bardzo angażując się w omówienie przeznaczonych dla Polski moranów. Myślę, że podobne rozważania można kontynuować tutaj. Będzie też okazja do zastanowienia się nad alternatywnymi rozwiązaniami dla MS 406.

Może ożywimy temat ankietą. Wybieramy najlepszą opcję, a nie najlepszy samolot.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » sob sty 26, 2008 12:19 pm

Jestem zdecydowanie za Fokkerem, z kilku przyczyn jest silnik, jest wolna fabryka mogąca produkować ten samolot (LWS), czyli moglibyśmy mieć 25 samolotów miesięcznie już od 1937 o taniej mieszanej konstrukcji i o zdecydowanie większych osiągach niż użytkowane P-11.

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » wt sty 29, 2008 1:12 pm

Ja też oddałem głos na Holendra, chociaż jest on maszyną o najsłabszych parametrach z wymienionych. Natomiast numerem dwa, silnym numerem dwa, jest dla mnie MS 406. Jego osiągi również nie rzucają na kolana, ale był dostępny w dużych partiach, do tego w lepszym teminie niż np amerykańska konkurencja. Zaś brytyjskie maszyny, choć dobre, były oferowane Polsce w śladowych ilościach, wątpię, aby dało się to zmieinć.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » wt sty 29, 2008 2:55 pm

460 km/h ale osiągi wzrastały przy zastosowaniu podwozia chowanego zastosowanego w dwóch samolotach FR-117 i FR-167 już w Finlandii. Jeden egzemplarz FR-76 został zbudowany z metalowymi skrzydłami co tez wpłynęło na poprawę osiągów. Dodatkowo w Holandii pracowano nad wersją 150 z silnikiem Bristol Hercules II o mocy 1375 KM, wersja 151 przewidywała zastosowanie silnika rzędowego Rolls-royce Merlin III o mocy 1030 KM, oraz wersja 152 tez z "rzędówką" Daimler-Benz DB 600 Ga. Wynika z tego że konstrukcja Holenderska posiadał pewien potencjał konstrukcyjny.

invictus

Post autor: invictus » wt sty 29, 2008 3:05 pm

Obrazek

Ładny ten "Holender". :)

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pt lut 01, 2008 9:02 pm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pt lut 01, 2008 9:09 pm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pt lut 01, 2008 9:14 pm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pt lut 01, 2008 9:19 pm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Post autor: Jagmin » sob lut 02, 2008 1:41 pm

Nikt nie zagłosował na D520 - w sumie chyba najlepszą maszynę.

ODPOWIEDZ