Samochód pancerny SdKfz 231 8-Rad
Ciężki samochód pancerny SdKfz 231 8-Rad
został zamówiony w 1934 roku. Przy jego
projektowaniu wykorzystano doświadczenia
z budowy podwozia NAG GS z lat 1927-1939.
Prototyp nosił oznaczenia Versuchskraftfahrzeug
623 i 624. Nadwozie było zbudowane z płyt
pancernych o grubości od 8 do 14,5mm. Samochód
był uzbrojony w działko 2 cm KwK 30 oraz
karabin maszynowy MG-34, które były zamocowane
w obrotowej wieży. Załoga składała się z
4 lub 5 osób. Pojazd osiągał szybkość do
85 km na godz. Produkcję rozpoczęto w 1935
roku. Do maja 1942 roku zbudowano 607 pojazdów
SdKfz 231 i 232 8-Rad w zakładach Deutsche
Werke w Kiel oraz Schichau w Elblągu. Dane techniczne
Załoga |
4 |
Opancerzenie |
8-14,5mm |
Uzbrojenie |
1x20mm Kwk 30 L/55, 1x7,92mm MG13 lub MG34 |
Zapas amunicji |
|
Masa własna |
8,3t |
Długość całkowita |
5,85m |
Szerokość |
2,2m |
Wysokość |
2,34m |
Prześwit |
|
Maksymalna prędkość po drodze |
85km/h |
Silnik / moc silnika |
Bussing-Nag L8V / 112kW |
Zasięg po drodze / w terenie |
175km |
Głębokość brodu |
|
Pokonywanie wzniesień |
|
Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
Nacisk jednostkowy |
|
Pojemność baku |
|
Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|