space
 
Kampania Wrześniowa 1939 | Wojna Obronna 1939 | IV Rozbiór Polski | Kampania obronna 1939 | Polendfeldzug 1939 | Polish Campaign 1939 | Feldzug in Polen 1939

Strona główna 

  

Forum

  

Artykuły 

  

Bitwy i potyczki

  

Organizacja

  

Uzbrojenie

  

Biografie

  

Galerie

  

Konkursy

   Odwiedź nasz profil na Facebooku i zostań naszym fanem!  

 Kontakt 


Samochód pancerny Schwere Panzerspahwagen Sdkfz 232 6-Rad

Samochód pancerny Sdkfz 232 6-Rad

Wersja Sdkfz 231 przeznaczona do łączności radiowej. Samochód posiadał takie samo uzbrojenie jak model 231 ale dodatkowo miał zamontowaną radiostację o mocy 100W oraz antenę poręczową w celu dalszego zasięgu radiostacji.

Na przełomie lat 20-tych i 30-tych armia niemiecka miała zapotrzebowanie na szybki samochód rozpoznawczy.

Sdkfz 232 został zaprojektowany w 1929 roku na bazie podwozia ciężarówki Daimler-Benz, które wygrało konkurs podwoziami zakładów Magirus i Bussig Nag. Nadwozie było projektu Deutschen-Werke AG. Było zbudowane z blach pancernych o grubości od 8mm do 14,5mm. Samochód uzbrojono w karabin maszynowy MG-13 zamontowany w obrotowej wieży, później został zastąpiony przez MG-34. Wersja ostateczna otrzymała jeszcze działko 2 cm KwK 30. Sdkfz 232 napędzany był silnikiem Daimler-Benz M09, co pozwalało mu osiągnąć prędkość do 65 km na godz. Załogę stanowiło 4 ludzi. W samochodzie znajdowały się dwa stanowiska do kierowania - na przodzie pojazdu oraz z tyłu.

Wozy 231 i 232 były popularnymi pojazdami na wszelkiego typu paradach wojskowych w III Rzeszy przed wybuchem wojny. Po walkach w Polsce i we Francji okazało się, że posiadają zbyt małe możliwości do poruszania się w terenie i zostały wycofane z pierwszej linii do jednostek szkoleniowych i policyjnych. Łącznie wyprodukowano około 123 egzemplarzy Sdkfz 232 6 Rad.

Dane techniczne
Załoga 4
Opancerzenie 8-14,5mm
Uzbrojenie 1x20mm Kwk 30 L/55, 1x7,92mm MG13
Zapas amunicji 200 naboi 20mm, 1500 naboi 7,92mm
Masa własna 5,7t
Długość całkowita 5,57m
Szerokość 1,82m
Wysokość 2,25m
Prześwit 0,27m
Maksymalna prędkość po drodze 65km/h
Silnik / moc silnika

gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy, Bussin-NAG G, pojemność 3922 cm3, moc 60KM lub 6-cylindrowy, Daimler-Benz M09, pojemność 3663 cm3, moc 65KM

Zasięg po drodze / w terenie 300km
Głębokość brodu 0,6m
Pokonywanie wzniesień 20 stopni
Pokonywanie rowów (szerokość)  
Nacisk jednostkowy  
Pojemność baku 90l
Zużycie paliwa (droga - teren) 33l/100km - 55l/100km
space
Zachowaj przeszłość
Nie pozwól aby wspomnienia Twoich bliskich uległy zapomnieniu, a rodzinne archiwum bezpowrotnie przepadło! Spisz relacje swoich bliskich, zeskanuj zdjęcia i dokumenty, a my je opublikujemi i zachowamy dla przyszłych pokoleń.
Rekrutacja do naszej załogi!
Jeżeli interesujesz się historią kampanii wrześniowej, uzbrojeniem, itp. i chciałbyś spróbować swoich sił w pisaniu artykułów na tematy z nimi związane, to skontaktuj się z nami. 
 
Tagi: obrona Warszawy rekonstrukcje 1939 katyń agresja zsrr bitwa pod Mławą bitwa nad Bzurą bitwa pod Mokrą bitwa pod Wizną obrona Westerplatte bitwa w Borach Tucholskich bitwa pod Kockiem 7tp tks kalendarium 1939 bitwa pod Szackiem i Wytycznem organizacja Wojska Polskiego 1939 uzbrojenie niemieckie 17 września uzbrojenie zsrr
 
space
Kampania Wrześniowa 1939 Copyright © 1997-2012      Mapa portalu   |   Kontakt   |   § Zastrzeżenia prawne 
space