Transporter i ciągnik SdKfz 7

SdKfz 7 został zamówiony przez Wehrmacht
w 1932 roku jako transporter 15-18 osób
oraz ciągnik haubic s FH 18 150mm i dział
18 Flak 88mm. Napędzany był 140 konnym silnikiem,
który pozwalał osiągnąć szybkość 50 km na
godz. Nie posiadał własnego uzbrojenia.
W późniejszych wersjach na platrormie montowano
czterolufowe działko przeciwlotnicze 20mm
Flakvierling 38 w celu ochrony kolumn pancernych.
W okresie od 1935 do 1944 roku wyprodukowano
ponad 12'000 transporterów. Transporter
spisywał się bardzo dobrze i był używany
w walkach na wszystkich frontach.
Jeden z trzech
obecnie zachowanych transporterów został
wydobyty w Polsce z Pilicy. Dane techniczne
Załoga |
|
Opancerzenie |
|
Uzbrojenie |
|
Zapas amunicji |
|
Masa własna |
|
Długość całkowita |
|
Szerokość |
|
Wysokość |
|
Prześwit |
|
Maksymalna prędkość po drodze |
|
Silnik / moc silnika |
|
Zasięg po drodze / w terenie |
|
Głębokość brodu |
|
Pokonywanie wzniesień |
|
Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
Nacisk jednostkowy |
|
Pojemność baku |
|
Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|