Transporter i ciągnik SdKfz 9

W 1935 roku zlecono zakładom FAMO we Wrocławiu
opracowanie najcięższego ciągnika artyleryjskiego
SdKfz 9. W 1936 roku został zbudowany pierwszy
prototyp, a produkcję seryjną rozpoczeto
w zakładach FAMO, Vomag Maschinenfabrik
AG i Tatra.
Ciągnik był napędzany silnikiem
o mocy 270 KM, który umożliwiał rozpędzenie
transportera do 50 km na godz. Pierwsze
wersje ciągnika posiadały cztery rzędy siedzeń,
póżniej zredukowano je do dwóch.
Ciągniki
wykorzystywano do przewozu czołgów na platformach
Sd. Anh. 115 i Sd. Anh. 116. W 1940 roku
wprowadzono wersję wyposażoną w dźwig. 14
ciągników uzbrojono w armaty przeciwlotnicze
8,8 cm Flak 37. Dane techniczne
Załoga |
|
Opancerzenie |
|
Uzbrojenie |
|
Zapas amunicji |
|
Masa własna |
|
Długość całkowita |
|
Szerokość |
|
Wysokość |
|
Prześwit |
|
Maksymalna prędkość po drodze |
|
Silnik / moc silnika |
|
Zasięg po drodze / w terenie |
|
Głębokość brodu |
|
Pokonywanie wzniesień |
|
Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
Nacisk jednostkowy |
|
Pojemność baku |
|
Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|