Wszedł do służby w
1938 roku. Był jedynym nowoczesnym samolotem polskiego
lotnictwa we wrześniu 1939 r. Średni bombowiec PZL
37b był odpowiednikiem niemnieckiego He-111 posiadając
większą szybkość maksymalną i większy udźwig bomb.
Zostało wyprodukowanych około 100 Łosi, ale tylko
36 (lub 44) wzięło udział w walce jako część brydad
bombowych. Pozostałe stanowiły rezerwy, służyły w eskadrach szkoleniowych lub były nieuzbrojone.
Dane techniczne
PZL.37A
PZL.37B
PZL.37C
PZL.37D
Prędkość maks. z ładunkiem bomb [km/h]
396
412
460
490
Pułap normalny [m]
4'800
5'900
7'000
-
Zasięg z ładunkiem bomb [km]
1'400
1'500
1'600
-
Zasięg z ładunkiem bomb 1760kg i diodatkowymi zbiornikami paliwa na 900l [km]
2'400
2'600
2'700
('1600kg bomb)
-
Uzbrojenie [mm]
3×7,92 lub 2×7,92 wz.37, 1×7,7 Vickers F, 2'580kg bomb (2×300 i 18×110,86),
2'217 (20×110,86)
-
-
Udźwig [kg]
Załoga [osób]
4
Podwozie
klasyczne, jednogoleniowe, dwukołowe, chowane
Silnik
Bristol Pegasus
XII B
Bristol Pegasus
XX
Gnôme-Rhône
NO1
Gnôme-Rhône
NO20/21
Moc [kW/KM]
-/873
-/918
-/970
-/1050
Długość [m]
12,9
12,92
12,92
12,92
Rozpiętość [m]
17,90
17,93
17,93
17,93
Wysokość [m]
5,08
5,10
5,10
5,10
Powierzchnia
nośna [m2]
53,5
53,51
53,51
53,58
Masa własna [kg]
4'920
4'935
5'000
5'050
Masa całkowita [kg]
9'105
9'120
9'120
9'170
Wznoszenie [m/s]
Paliwo [l]
Konstrukcja
metalowa, dwusilnikowy dolnopłat
Galeria
Zdjęcie repliki znajdującej się w Mielcu wykonane przez Bartłomieja Szczudło.