 |
PZL P.11c

Następca PZL
P.7, zaprojektowany w 1931 roku przez Z. Puławskiego
i W. Jakimiuka. Seryjna produkcja wersji P.11a rozpoczęła się w roku 1934. Wersja P.11c była produkowana od 1935 roku. Na początku lat 30-tych był
jednym z najlepszych myśliwców świata. Jednak
w 1939 roku P.11a i P.11c były zbyt wolne
i słabo uzbrojone. Nadrabiały za to nieprawdopodobną
zwrotnością.
Dane techniczne
|
P.11/I |
P.11/II |
P.11/III |
P.11a |
P.11b |
P.11c |
P.11f |
P.11g |
Prędkość maks. [km/h] |
305 |
333 |
346 |
340 |
330 |
360 lub 375 |
360 |
390 |
Pułap normalny [m] |
8600 |
10100 |
8900 |
8000 |
? |
8040 |
7500 |
10000 |
Zasięg [km] |
? |
? |
? |
480 |
550 |
503 lub 550 |
? |
? |
Uzbrojenie |
2x7,9mm wz. 33 w kadłubie,
ok. 1/3 egzemplarzy P-11c dodatkowo 2x7,92mm wz. 33 w skrzydłach |
Udźwig [kg] |
|
|
|
|
|
|
|
|
Załoga [osób] |
1 |
Podwozie |
klasyczne
dwukołowe stałe |
Silnik |
Jupiter 9Asb |
Gnome-Rone 9K |
Mercury IV/A |
Mercury IVS2 |
Gnome-Rone 9Krsd |
Mercury VS2 lub VIS2 |
Gnome-Rone 9Krse |
Mercury VIII |
Moc [kW/KM] |
379/515 |
390/530 |
408/555 |
380/517 |
386/525 |
600 lub 630 |
438/595 |
618/840 |
Długość [m] |
7,21 |
7,2 |
7,25 |
7,25 |
7,25 |
7,55 |
7,56 |
7,55 |
Rozpiętość [m] |
10,5 |
10,5 |
10,57 |
10,72 |
10,72 |
10,72 |
10,72 |
10,72 |
Wysokość [m] |
2,78 |
2,79 |
2,69 |
2,69 |
2,7 |
2,85 |
2,85 |
2,85 |
Powierzchnia
nośna [m2] |
17,9 |
Masa własna [kg] |
1022 |
1026 |
1032 |
1116 |
1050 |
1147,5 |
1108 |
1150 |
Masa całkowita [kg] |
1467 |
1494 |
1500 |
1580 |
1525 |
1650 lub 1800 |
1586 |
1650 |
Wznoszenie [m/s] |
11,6 |
13 |
12,5 |
? |
? |
12,4 lub 14,5 |
11 |
13 |
Paliwo [l] |
224 |
Konstrukcja |
metalowy górnopłat
zastrzałowy, wyposażony w tzw. płat Puławskiego |
|