RWD-14 Czapla (LWS Czapla)
W 1937 roku zlecono
budowę 65 maszyn rozpoznawczych LWS Czapla
Lubelskiej Wytwórnii Samolotów. We wrześniu
latały na rozpoznanie i utrzymywały łączność
pomiędzy sztabami. Straty były bardzo duże
i wyniosły ponad 75% maszyn. 8 Czapli przedostało
się do Rumunii. Samolot był wyposażony w karabin
maszynowy pilota PWU wz. 36 kal. 7,7mm i karabin
maszynowy ruchomy Vickers F kal. 7,7mm, reflektor,
aparat fotograficzny i radiostację.
Dane techniczne
Prędkość maks. [km/h] |
247 |
Pułap normalny [m] |
5'100 |
Zasięg [km] |
580 |
Uzbrojenie [mm] |
1×7,92 wz. 33, 1×7,7 Vickers F |
Udźwig [kg] |
- |
Załoga [osób] |
- |
Podwozie |
stałe |
Silnik |
gwiazdowy PZL G-1620B Mors II |
Moc [kW/KM] |
346/470 |
Długość [m] |
9 |
Rozpiętość [m] |
11,9 |
Wysokość [m] |
3 |
Powierzchnia
nośna [m2] |
22 |
Masa własna [kg] |
1153 |
Masa całkowita [kg] |
- |
Wznoszenie [m/s] |
- |
Paliwo [l] |
315 |
Konstrukcja |
górnopłat zastrzałowy |
|