Polikarpow
I-15 bis / I-152
Polikarpow I-15 bis (I-152) był rozwinięciem
konstrukcji I-15. Posiadał jedynie kilka
różnic w budowie górnego skrzydła, kabiny
oraz był wyposażony w inny silnik. Prototyp
został oblatany w 1937 roku. Uzbrojenie
nadal składało się z 4 karabinów maszynowych
oraz do 100 kg bomb lub niekierowanych pocisków
rakietowych. Szybkość maksymalna wzrosła
do 375 km na godz.
Wyprodukowano łącznie
2408 myśliwców tego typu.Samolot był podstawowym
wyposażeniem podczas wojny z Polską, Finlandią
oraz w pierwszych miesiącach wojny z Niemcami.
Dane techniczne
Prędkość maks. [km/h] |
375 |
Pułap normalny [m] |
8000 |
Zasięg [km] |
750 |
Uzbrojenie [mm] |
4x7,62, 100 kg bomb lub 6 niekierowanych pocisków rakietowych |
Udźwig [kg] |
|
Załoga [osób] |
1 |
Podwozie |
stałe |
Silnik |
gwiazdowy 9-cylindrowy M-25A |
Moc [kW/KM] |
552/750 |
Długość [m] |
6,33 |
Rozpiętość [m] |
10,2 |
Wysokość [m] |
|
Powierzchnia
nośna [m2] |
22,5 |
Masa własna [kg] |
1320 |
Masa całkowita [kg] |
1900 |
Wznoszenie [m/s] |
|
Paliwo [l] |
|
Konstrukcja |
mieszana, jednosilnikowy dwupłat |
|